Utorak, 23 Jula, 2024
No menu items!
NaslovnicaZdravljeZdrava ishranaUživanje u hrani je moguće kada naučite kako spriječiti emocionalno prejedanje

Uživanje u hrani je moguće kada naučite kako spriječiti emocionalno prejedanje

Uživanje u hrani spada pod psihološke kategorije. Samim time moramo reći da pretjerano uživanje u hrani ili emocionalno prejedanje predstavlja poremećaj u ishrani. Ovaj članak će vam otkriti kako možete spriječiti emocionalno prejedanje.

Hrana je naš najbrži izvor zadovoljstva, a obzirom na to da danas svi ljudi žive jako stresnim životom upravo je nezdrava hrana ta za kojom prvo posežemo. Ono što je specifično je da u većini slučajeva i ne osjećamo glad. Ukoliko postoji neutaživa želja za hranom to nazivamo emocionalnim prejedanjem. Najlakše ćete prepoznati da imate poremećaj u ishrani kada često posežete za grickalicama, slatkišima i ostalom hranom. Karakteristike ovakve ishrane su da vam neće dati osjećaj sitosti na duže vrijeme, već samo kratkotrajno zadovoljstvo. Ovakav obrazac i jeste odlika emocionalnog prejedanja.

Na koji način se izboriti sa prejedanjem

Također, potreba za hranom u vidu utjehe nikada ne prestaje, jer se javlja ponovna želja za prejedanjem. Onog trenutka kada osjetite kao da gubite kontrolu i ne možete jesti normalne obroke to je znak da se konsultujete sa stručnjakom. Ukoliko vaš problem nije toliko ozbiljan i radi se o momentalnom stanju, npr. prejedanje iz dosade, loše navike, prejedanje za vrijeme praznika itd. ne brinite. Postoje i jednostavnija riješenja. Najvažnije je da naučimo da  disfunkcionalne emocije transforišemo u funkcionalne, te da nikada da pribjegavamo nekontrolisanom „trpanju“ hrane u stomak.

Također, ukoliko u toku dana pojedete više manjih obroka zavarati ćete vaš mozak da ste siti. Važno je spomenuti i “vanjske okidače” poput televizije ili mobilnog telefona koji će vas zabaviti dok vi niste ni svjesni koliko hrane ste pojeli.  Ostavite uređaje za ostatak dana, a za vrijeme obroka isključite tehniku i posvetite se samo jelu.

Posvetite se prije svega sebi i odlučno krenite u borbu sa svim okidačima koji vas “tjeraju” da pretjerano konzumirate hranu. Provodite više vremena u prirodi, sa porodicom, počnite vježbati ili jednostavno odvojite barem 10 minuta dnevno samo za sebe i svoje misli.

OBJAVE IZ KATEGORIJE

Najnovije objave

PREPORUČUJEMO