Srijeda, 19 Februara, 2025
No menu items!
NaslovnicaIntervjuiPriča o Juta Korpicama: Od hobija do porodičnog biznisa

Priča o Juta Korpicama: Od hobija do porodičnog biznisa

Adisa Kalkan, vlasnica brenda Juta Korpice: S vremenom smo od malog kućnog hobija stvorili pravi porodični biznis

Juta je vlakno  koje se dobiva iz stabljika biljaka Corchorus capsularis i Corchorus olitorius Corchorus. Juta je jedan od “obnovljivih izvora” prirodnih vlakana u skupini kao što su lan i konoplja. Ukoliko niste znali, Juta je nakon pamuka količinski najznačajnije prirodno vlakno. Vlakno jute se koristi za proizvodnju vrećica, grubo predivo i sagove, ali i za korpice, podmetače i torbe, o čemu ćete više saznati iz teksta koji slijedi…

O proizvodima od jute razgovarali smo sa Adisom Kalkan, vlasnicom brenda ”Juta Korpice”. Sigurni smo da će vam se svidjeti priča o ovim ekološki prihvatljivim proizvodima, bilo da je riječ o modnom stilu ili uređenju  životnog ambijenta u kojem boravite.

Kako je tekao vaš poslovni put i koliko je truda bilo potrebno uložiti da biste usavršili proizvode kakve danas imate?

Još kao djevojčica, gledajući svoju majku kako s ljubavlju šije, i sama sam zavoljela tu vještinu. Učila sam strpljivo, korak po korak, i s vremenom šivenje postalo dio mene. Prvobitno sam izrađivala stvari za svoje najdraže – sitnice koje su njima bile važne.

Međutim, prekretnica se dogodila onog trenutka kada sam otkrila jutu. Taj materijal me odmah fascinirao zbog svoje teksture. prirodne ljepote I zbog toga što se kod nas rijetko koristio. Dok sam istraživala o juti, bila sam svjesna da je to materijal koji zahtijeva strpljenje, preciznost i mnogo truda. Taj izazov me nije uplašio, već mi je dodatno probudio želju da pokušam. Kako sam istraživala više o njemu, saznala sam da je juta jedno od najodrživijih prirodnih vlakana, ekološki prihvatljivo i biorazgradivo.

Počela sam s jednim proizvodom, pa drugim, i svaki put me iznova oduševljavalo koliko su ti komadi unikatni i posebni. Ali ono što ovu priču čini još ljepšom jeste činjenica da je cijela porodica postala dio ovog putovanja. S vremenom smo od malog kućnog hobija stvorili pravi porodični biznis, u kojem svaki član doprinosi na svoj način.

Šta nam možete reći o poslu kojim se bavite?

Biti mali biznis u našoj sredini ponekad nije lako. Izazovi su brojni – od nabavke materijala do pronalaska tržišta i stvaranja prepoznatljivosti. Ipak, od samog početka znali smo da ne želimo odustati. Vjerujemo u ono što radimo i s ljubavlju pristupamo svakom segmentu – od ideje i dizajna do finalnog proizvoda.

Ono što nas zaista pokreće jeste strast prema ručnom radu i činjenica da stvaramo nešto što nije samo lijepo, već i ekološki prihvatljivo. Svaki komad koji izađe iz naše radionice rezultat je truda, kreativnosti i posvećenosti cijele porodice. Upravo ta zajednička energija čini naš posao posebnim i daje mu dodatnu vrijednost. Radimo srcem, i to se osjeti u svakom našem proizvodu.

Šta biste izdvojili kao vaš najveći uspjeh?

Naš najveći uspjeh leži u tome što smo od prvog dana postavili kvalitet kao svoj glavni prioritet. Svaki proizvod koji izađe iz naše radionice izrađen je s posebnom pažnjom, jer vjerujemo da samo tako možemo opravdati povjerenje naših kupaca.

Najveća nagrada za naš trud su reakcije ljudi, njihovo oduševljenje kada prime naše proizvode i prepoznaju trud uložen u svaki detalj. Često nas iznenade poruke u kojima dijele koliko su impresionirani izradom, kako su naši proizvodi unijeli posebnu toplinu u njihov dom ili kako ih s ponosom poklanjaju dragim osobama. Upravo to nam daje snagu da nastavimo dalje, s istim žarom i istom strašću prema kvalitetu koja nas je vodila od samog početka.

Možete li nam navesti proizvode koje imate u ponudi i šta biste izdvojili kao najtraženiji proizvod?

Naš početni fokus bio je na proizvodima za dom – korpice, podmetači, dekorativni elementi i slični unikatni dodaci koji unose toplinu i prirodnu estetiku u svaki prostor. Trudili smo se stvoriti kolekciju koja će spojiti funkcionalnost i ljepotu, a svaki komad ručno je izrađen s posebnom pažnjom na detalje.

Međutim, ono što naš brend čini posebnim jeste povezanost s našim vjernim kupcima. Slušali smo njihove želje i potrebe, a upravo iz te komunikacije nastala je i proširena ponuda. Vremenom smo počeli izrađivati torbice, cekere i druge modne dodatke, koji su vrlo brzo postali izuzetno traženi.

Danas možemo reći da su naši najtraženiji proizvodi upravo oni koji su nastali iz te posebne sinergije s kupcima – elegantne i praktične torbice od jute, ali i klasične korpice koje su ostale prepoznatljiv dio našeg brenda.

Da li se danas kod nas može solidno  živjeti od toga što radite?

Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan, jer zavisi iz kojeg ugla ga posmatramo. S jedne strane, moguće je živjeti od ovog posla, ali uz mnogo truda, posvećenosti i stalnog prilagođavanja tržištu. S druge strane, izazov leži u tome što svijest o vrijednosti ručnog rada kod nas još uvijek nije u potpunosti razvijena.

Ljudi često ne razmišljaju o tome koliko vremena, preciznosti i pažnje je potrebno da bi se ručno izradio jedan proizvod. Ovo nisu serijski proizvedeni predmeti koji dolaze s proizvodne trake, već unikatni komadi, svaki s vlastitom pričom i karakterom. Bez obzira na izazove, vjerujemo u ono što radimo i nastavljamo s istom strašću i predanošću.

Postoji li nešto što biste posebno izdvojili kada su u pitanju vaš rad i proizvodi, šta vam je najdraže?

Teško je izdvojiti samo jedan proizvod ili jednu ideju kao omiljenu, jer svaki komad ima svoju priču, svoj karakter i put do nekoga ko će ga cijeniti. Ali ono što nas najviše dira jesu trenuci kada vidimo naše proizvode u domovima ljudi, u njihovim svakodnevnim trenucima sreće. Kada nam pošalju fotografiju podmetača na stolu za porodični ručak, korpica koje krase najljepše kutke njihovog doma, ili torbica koje putuju svijetom i stižu na najljepše destinacije – tada osjetimo istinsku zahvalnost.

Sigurno smatrate da je način predstavljanja i plasman proizvoda na tržištu jako bitan? Šta čini dobru komunikaciju proizvoda odnosno jednog brenda kao što su „Juta Korpice“ na društvenim mrežama?

Apsolutno! Način predstavljanja i plasman proizvoda danas su podjednako važni kao i sam kvalitet onoga što nudimo. Možete imati savršen proizvod, ali ako ga ne predstavite na pravi način, teško će pronaći put do kupaca.

Za brend poput Juta Korpica, koji njeguje ručni rad, unikatnost i ekološku osviještenost, ključ uspjeha na društvenim mrežama leži u iskrenoj komunikaciji. Ljudi ne žele samo vidjeti proizvod, oni žele osjetiti njegovu priču. Zato je važno kroz fotografije, videa i opise prenijeti toplinu, trud i ljubav koji su uloženi u svaki komad.

Dobra komunikacija znači biti blizak sa svojom zajednicom – slušati njihove želje, odgovarati na poruke, dijeliti procese izrade i pokazati ljudsku stranu brenda. Kupci vole kada vide ko stoji iza proizvoda, kako nastaje i gdje sve može pronaći svoje mjesto u svakodnevnom životu.

I za kraj pitanje gdje se sve mogu nabaviti vaši proizvodi ili na koji način se mogu naručiti?

Naši proizvodi nastaju s posebnom pažnjom i ljubavlju, i upravo zato preferiramo izradu po narudžbi. Vjerujemo u održivu proizvodnju, gdje svaki komad ima svog vlasnika još prije nego što nastane – bez bespotrebnog skladištenja i gomilanja zaliha. Na taj način čuvamo okoliš, osiguravamo da svaki naš proizvod bude jedinstven i izrađen s posebnom pažnjom prema željama kupaca.

Najlakši način da dođete do Juta Korpica jeste putem online narudžbi – jednostavno nam se javite, a mi ćemo s vama kreirati savršen komad, baš po vašoj mjeri. To možete učiniti putem naših Faceboook i Instagram stranica.

Osim toga, često učestvujemo na sajmovima širom Bosne i Hercegovine, gdje nas možete posjetiti, vidjeti naše proizvode uživo i osjetiti teksturu i kvalitet prirodnih vlakana.

Također, s ponosom vam predstavljamo našu novootvorenu radnju na adresi Put famosa 6, Hrasnica

A ono što nas posebno raduje jeste što uskoro planiramo proširiti naše prisustvo i van granica BiH, kako bi ljubitelji ručnog rada i održivog dizajna širom Balkana mogli uživati u našim unikatnim proizvodima.

Zdravi portal i Juta Korpice obradovaće naša dva čitaoca na Facebook-u i Instagramu sa proizvodima, a to su: Saksija od jute i torbica, novi model Elise.

Kako nam se bliži Dan zaljubljenih i 8.Mart jedan od najljepših praznika kada su u pitanju žene, ukoliko još uvijek razmišljate šta pokloniti dragim ženama, topla preporuka od nas su proizvodi od jute,sigurni smo da nećete pogriješiti neka to budu Juta Korpice ili torbice…

Razgovarala: Fatima Nikšić

OBJAVE IZ KATEGORIJE

Najnovije objave

PREPORUČUJEMO