Saturday, December 10

Značajan rast prihoda u prvom polugodištu

0

Rastu sva poslovna i distribucijska područja, a značajna poskupljenja sirovina, pakirnog materijala, energenata i usluga očekivano su uticala na profitabilnost

Atlantic Grupa je tokom prvih šest mjeseci 2022. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 399,1 miliona eura, što u odnosu na isti period lani predstavlja rast od 11%. Pod uticajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 13,6% u odnosu na prvo polugodište 2021. i iznosi 44,6 miliona eura, dok je neto dobit smanjena za 23,1% i iznosi 22,3 miliona eura.  

“Atlantic Grupa u prvom polugodištu 2022. godine nastavlja ostvarivati značajan rast prihoda uprkos svim izazovima s kojima se suočavamo. Rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima zahvaljujući prije svega odličnim prodajnim rezultatima vlastitih i principalskih brendova te kao posljedica bolje epidemiološke situacije i ukidanja protivpandemijskih mjera, što se pozitivno odrazilo na prihode u HoReCa segmentu. Dio porasta prihoda rezultat je takođe dizanja prodajnih cijena, čime smo ipak samo djelimično kompenzirali negativne uticaje značajnih poskupljenja ključnih sirovina, pakirnog materijala, energenata i usluga, a što je, kao što smo i najavili, uticalo na pad profitabilnosti. Uprkos složenoj ekonomskoj situaciji, i u drugoj polovini 2022. godine očekujemo nesmetani nastavak proizvodnje i kontinuirano snabdijevanje naših kupaca i potrošača, ali i nastavak snažnih inflatornih pritisaka”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Pića, Kafa i Farmacia prednjače u rastu, širi se distribucija

Najveći rast od 23,1% ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, a slijedi SPP Kafa, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 15,3%. Izuzetan rast od 15,1% ostvario je i ljekarnički lanac Farmacia, a dvocifrenom stopom od 10,6% raste i SPP Delikatesni namazi s nosećim brendom Argeta. Među tržištima prednjače BiH s rastom od 16,2%, Srbija s rastom od 14,9% i Hrvatska s rastom od 11,8%. Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvoj polovini godine rasla 10%. Na krilima odlično odrađenog distribucijskog posla proširio se i distribucijski portfolio, i to saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, te širenjem uspješne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Sjeverne Makedonije.

Rekordna dividenda, cijepanje dionica i širenje NO-a

Od važnijih korporativnih događanja valja istaknuti kako je isplaćena istorijski najviša dividenda u iznosu od 50 kuna po dionici te je usvojena i odluka o cijepanju dionica Atlantic Grupe, na temelju koje je jedna postojeća dionica, pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna, podijeljena na četiri nove redovne dionice, pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna. Osim toga, Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a sastav ovog tijela pojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusna stručnjakinja u područjima bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, te Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspješnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.

Pretkraj prvog polugodišta Atlantic Grupa je, u okviru procesa dezinvestiranja manjih i non-core djelatnosti, s kompanijom Vik Pro Univerzal d.o.o. potpisala kupoprodajni ugovor za prodaju proizvodne lokacije Palanački kiseljak u Smederevskoj Palanci. Strateški kupac ima dugogodišnje iskustvo u segmentu voda i bezalkoholnih pića, kao i ambiciju dugoročno razvijati Palanački kiseljak i njegove zaposlenike.

Komentari
Share.

Comments are closed.