Srijeda, 4 Decembra, 2024
No menu items!
NaslovnicaIstaknutoDigitalni otpad postaje jedan od najvećih zagađivača - počnimo ga čistiti već...

Digitalni otpad postaje jedan od najvećih zagađivača – počnimo ga čistiti već sada

Nestlé projektom Čista umjetnost poziva na smanjenje digitalnog i e-otpada

Kompanija Nestlé u Bosni i Hercegovini već četvrtu godinu zaredom realizuje edukativno-ekološku kampanju “Čista umjetnost” kojom želi podići svijest o važnosti recikliranja, ponovne upotrebe otpadnog materijala, ali i educirati o relativno nepoznatoj vrsti otpada: digitalnom otpadu.

Kako se sve većom digitalizacijom povećava količina korištenih podataka, predviđa se da će do 2025. godine digitalni otpad postati jedan od najvećih zagađivača. Prema dostupnim podacima, internet i njegovi povezani sistemi proizvedu čak 900 miliona tona CO2 godišnje, a samo 20 e-mail poruka dnevno jednako je pređenih 1.000 km automobilom, što svakako ostavlja ozbiljne posljedice po okoliš[1]. Naime, internet stvara digitalni otpad svakodnevnim aktivnostima poput pregledavanja internetskih stranica, slanja e-pošte i korištenjem društvenih mreža, kao i složenijim procesima poput prijenosa podataka u oblaku. Ovaj otpad se generira i korištenjem elektroničkih uređaja i softverskih aplikacija, što postaje sve značajniji ekološki problem s brzim razvojem tehnologije.

Zato se uz poruku “Čista umjetnost je umjetnost čišćenja” pozivaju građani, a posebno srednjoškolci i studenti da doprinesu smanjenju količine digitalnog otpada tako što će sa svojih mobilnih uređaja, računara ili tableta obrisati sve nepotrebne informacije poput duplih dokumenata, mutnih fotografija, videozapisa, kao i nevažne e-mail poruke te nekorištene aplikacije. U okviru kampanje “Čista umjetnost je umjetnost čišćenja” za studente će biti organizovan i kviz o umjetnosti gdje će moći provjeriti svoje znanje i osvojiti vrijedne nagrade, a detaljnije informacije bit će dostupne na portalu medijskog partnera Studomat.ba.

Građani se pozivaju i da budu odgovorni vezano uz elektronski otpad, u kojeg spadaju mali kućanski aparati, mobiteli, baterije, sijalice i slično, te da ga odlažu na za to predviđena mjesta. Naime, ova vrsta otpada je opasna jer sadrži mnoge štetne tvari za zdravlje ljudi i za okoliš, a kako bi se građanima olakšalo njegovo odlaganje, u partnerstvu s firmama Bingo Retail i Kim Tec Eko, postavljeni su posebno označeni kontejneri za eletkronski otpad u BCC Sarajevo, BCC Ilidža, BTC Živinice, BCC Tuzla i Bingo Banja Luka.

Nestlé će i ove godine, tačnije u ranu jesen, u znak zahvalnosti svima koji podržavaju projekt ‘Čista umjetnost’, zajedno s udrugom ‘Ruke’ i projektom ‘Let's do it’, posaditi oko 2.000 novih sadnica. Ovim činom, ukupan broj posađenih sadnica koje je Nestlé donirao Bosni i Hercegovini približit će se brojci od 10.000, što je značajan doprinos obnovi šuma i očuvanju okoliša.


[1] https://sunce-st.org/vijesti/digitalni-otpad-nova-vrsta-otpada-koju-nesvjesno-stvaramo/

NESTLÉ U ZAJEDNICI

Kompanija Nestlé u svom portfoliju ima više od 2.000 brendova i 10.000 vrsta proizvoda, a na tržištu regije dostupno je više od 30 brendova i 700 vrsta proizvoda iz sedam kategorija. Nestlé Adriatic obuhvata tržišta Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Crne Gore i Slovenije, koje je s Bugarskom i Rumunijom dio tržišta Nestlé JI Europa.

Širom svijeta, kompanija ima 403 tvornice, od kojih unutar Jugoistočnog tržišta dvije (Sofija i Surčin). U posljednjih pet godina, više od 100.000 potrošača s područja regije učestvovalo je u Nestlé istraživanjima i direktno uticalo na daljnji razvoj i širenje portfolia proizvoda u skladu s potrebama lokalnih potrošača. U posljednjih deset godina, kroz projekt Zdravo!, kompanija je investirala više od pola miliona KM u edukaciju o prehrani.

OBJAVE IZ KATEGORIJE

Najnovije objave

PREPORUČUJEMO