Zelena, žuta ili smeđa – koja banana je najbolja za zdravlje?

0

Ovo popularno voće osnovna je prehrambena kultura u tropskim i suptropskim zemljama, a obožavatelje ima širom svijeta. Banane su veliki izvor bitnih vitamina i minerala. Sadrže dostatnu količinu vlakana, malu količinu proteina i masti, a odličan su izvor antioksidansa kao što su dopamin i katehin.

Banane se beru zelene jer im treba vremena da doputuju do zapadnih država. Njihova kora može se vrlo brzo kretati od čvrste zelene preko žarko žute, žute s mrljama do smeđe. Da bi se to dogodilo, na hemijsku i nutritivnu vrijednost ploda djeluje nekoliko procesa, koji mijenjaju i okus, mekoću ploda te teksturu kore.

U trgovinama možete pronaći banane koje su zelene, žute, one s tamnim pjegama ili potpuno smeđe, a koje su najbolje za vas, odlučite sami.

ZRELE ŽUTE BANANE su veliki energetski zalogaj pa nisu prikladne za dijabetičare. Banane koje duže stoje imaju gnjeckav, škrobast okus i gube određenu količinu mikronutrijenata. Isto tako, imaju visoku razinu prirodnog šećerima i antioksidansa, lako se probavljaju i sadrže supstance koje osnažuju imunitet, što može pomoći u sprječavanju nastanka tumora.

ZELENE NEDOZRELE BANANE bogate su hranjivim tvarima, sadrže otporni škrob i imaju nisku razinu šećera. Odličan su izvor kalija, vitamina B6 i vitamina C te omogućuju bolje upijanje hranjivih tvari. Za razliku od zrelih banana, one su prikladne za dijabetičare i pomažu u gubitku tjelesne težine.

I zelena i zrela banana imaju prednosti kada se konzumiraju umjereno. Razlika će u ovom slučaju ovisiti isključivo o osobi koja ih jede. Zelene banane bolje su za dijabetes tipa 2 ili nekoga ko pokušava izbjeći višak šećera.

Isto tako, ako radite na gubitku težine ili izgradnji mišića, onda biste se trebali držati zelenih banana. Žuta banana, s druge strane, idealan je izvor energije i može poslužiti kao odličan obrok prije i nakon treninga.

A ne treba zanemariti ni jačanje imuniteta kao glavnu prednost zrele banane.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.