Zbog čega je bitan dnevni unos vode i koliko vode naš organizam treba?

0

O vodi ovisi cjelokupno zdravlje, ona otapa i transportuje hranjive tvari kroz organizam, reguliše tjelesne funkcije i rad pojedinih organa i organizma u cjelini, eliminiše štetne tvari iz organizma i pomaže u održavanju tjelesne temperature.

Zašto nam je potrebna voda?

Ukoliko ste žedni, moguće je da je organizam već dehidrirao. Voda, ali i čajevi i prirodni sokovi mogu vam sačuvati bubrege, pomoći pri varenju, kao i podići nivo energije. Neki naučnici reći će da čovjek mora da popije oko dvije litre vode dnevno, dok će drugi reći da je svaki organizam drugačiji.

Potrudite se da na radnom mjestu imate flašicu vode pored sebe, a ukoliko ne osjećate žeđ dovoljno često, napravite mali podsjetnik. Ne treba zaboraviti da je voda najjeftiniji beauty tretman na kom insistiraju najlepše žene svijeta. Osvježavajte svoj organizam, poboljšajte ga jednostavnim, što češćim unošenjem vode.

Pravilan i svakodnevan unos vode je od velike važnosti za optimalan rad i pravilnu funkciju našeg tijela. Naš organizam je u najvećem procentu sačinjen od vode. U prosjeku je ima 60%, ali starenjem količina vode u organizmu opada.

Voda ima ogroman broj uloga, učestvuje u građi ćelija, transportu hranljivih materija, regulaciji tjelesne temperature, važna je u brojnim hemijskim i metaboličkim procesima i odstranjivanju štetnih materija iz organizma.

Kako u tjelesnim procesima, kao što su disanje, znojenje, mokrenje, pražnjenje crijeva, kihanje tako se i tokom bolesti, visoke temperature, rekreacije i vežbanja gube velike količine tečnosti koje moramo adekvatno nadoknaditi.

Naše tijelo dobija oko polovinu dnevne potrebne tečnosti unosom čvrstih namirnica. Ostatak je potrebno unijeti striktno u formi tečnosti, od čega je voda najpoželjnija.

Koliko je vode poželjno unositi?

Optimalni dnevni unos je od 1.5 do 2 litre tečnosti.

Tokom fizičkih aktivnosti i vrućina, pojačano je znojenje, disanje je dublje i brže, temperatura tijela raste. Osobe izložene ovim faktorima trebaju uzimati i veće količine vode od optimalnih. Kod povraćanja, dijareja i dehidratacije mora se korigovati gubitak tečnosti i samim tim povećati njen unos, kako bi se funkcija organizma što prije vratila u normalu.

Starenjem metabolizam usporava, pa je potrebno unošenje veće količine tečnosti. Ishrana bogata solima i dijetetskim vlaknima zahtjeva unošenje vode u većim količinama. Pravilna hidratacija podrazumijeva redovan i pravilan izbor tečnosti. Prirodni sokovi od povrća i voća, čajevi bez šećera su dobar izvor vode, vitamina i minerala, za razliku od alkoholnih pića i gaziranih sokova koji predstavljaju najlošiji vid nadoknade tečnosti.

Koji su to glavni razlozi zbog kojih treba piti vodu?

Zbog energije – tokom sna, tijelo gubi tečnost, tako da se budimo pomalo omamljeni i zamagljenih misli. Ono što nam najbolje vraća pribranost uma i energiju za ostatak dana je – voda. To takođe može i zamijeniti vašu potrebu za jutarnjom kafom.

Zbog održavanja tjelesne linije – uvijek kada osjetite potrebu za hranom, popijte prvo čašu vode. Vaša potreba će možda biti utoljena. A ako ste i poslije čaše vode još uvijek gladni, onda je vrijeme za užinu ili za zdrav obrok.

Zbog bržeg metabolizma – stručnjaci su utvrdili da ljudi koji imaju naviku da svakodnevno piju dosta vode (najmanje osam čaša dnevno) imaju brži metabolizam od onih koji vodu piju rijetko. Samim tim, brže troše kalorije koje su unijeli tokom dana.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.