Zašto su prozori na avionu okrugli, a ne četvrtasti?

0

Vjerovatno ste se nekada pitali zašto prozori na avionima nisu četvrtasti kao obično, nego baš okrugli.. Odgovor bi bio radi veće sigurnosti.

Prvi komercijalni avion izrađen je 1952. godine i imao je četvrtaste prozore, a to je bilo pogrešno. Takvi prozori nisu mogli podnijeti razliku u pritiscima izvana i iznutra te su često pucali. Nakon nekoliko nesreća, stručnjaci su shvatili kako su okrugli prozori puno bolji i izdržljiviji.

Prozori na avionima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutarnjeg. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju.

Vjerovatno ste i sami primijetili, dok ste putovali avionom, da se pri dnu svakog prozora nalazi rupica. Ta rupica postoji takođe zbog sigurnosti, a zadužena je za regulaciju pritiska na prozorsko staklo koji dolazi iz kabine te vanjskog dijela aviona tako što propušta malo zraka.

Osim toga, uloga te rupice je i sprječavanje zaleđivanja i zamagljivanja. Nakon polijetanja i penjanja, pritisak vanjskog zraka je u stalnom padu, dok je pritisak zraka u kabini u stalnom porastu. Zbog velike razlike između pritiska u kabini i vanjskog pritiska, prozori na avionima su pod velikim pritiskom i mogli bi se oštetiti, ali rupica na srednjem staklu je tamo kako bi to spriječila. Također, kada vanjski sloj pukne, preostala dva su dovoljno čvrsta da izdrže do slijetanja u najbližu zračnu luku.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.