UNDP, projekt Dijaspora za razvoj: Prva edukacija bh. prehrambenih proizvođača rezultirala dogovorima o izvozu na tržište Švedske

0

Predstavnik bh. dijaspore, kompanija Plivit Trade AB Švedska, bh. proizvođačima ponudila dragocjena znanja i iskustva s EU tržišta

Doprinos dijaspore razvoju Bosne i Hercegovine je ogroman. Pri tome ne mislimo samo na novčanu pomoć članovima porodice u BiH, već na opći doprinos ekonomskom razvoju naše zemlje koji se ogleda kako u direktnim investicijama, tako i u vidu transfera dragocjenih znanja i iskustava na bh. privrednike. Ovo posljednje jedna je od najvažnijih komponenti projekta Dijaspora za razvoj (D4D). D4D je projekat Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH i Vlade Švicarske, u partnerstvu sa UNDP BiH i IOM BiH.

Njegov krajnji cilj je uspostavljanje saradnje kompanija iz BiH i dijaspore u oblasti izvoza na tržište Evropske unije.

U okviru vlastitih aktivnosti na D4D projektu, te u saradnji s kompanijom Plivit Trade AB iz Švedske, agencija Pricha je organizirala prvu u nizu edukacija za bh. prehrambene proizvođače u Västerviku (Švedska). Tema edukacije bila je organska proizvodnja, a predvodio je Zlatan Golalić, vlasnik i generalni direktor Plivita. U sklopu treninga organizirane su i posjete distributivnom centru ove kompanije, te jednom od supermarketa ICA, koji je dio najvećeg švedskog trgovinskog lanca u kojem se posredstvom Plivita prodaju i proizvodi s Balkana.

-Zadovoljstvo mi je što je kompanija Plivit trade AB kao predstavnik bh. dijaspore bila dio projekta Dijaspora za razvoj i što smo naše iskustvo iskoristili da pomognemo bh. privrednicima u razvoju njihovih firmi. Plivit konstantno investira u bh. privredu, a ovaj susret, čiji smo domaćin, jeste još jedan način da otvorimo vrata organskim proizvođačima iz BiH, koji imaju potencijal za izvoz na skandinavsko tržište, kazao je Golalić.

Među učesnicima edukacije bio je i Omer Mrakić, direktor i vlasnik firme Sfera d.o.o Sarajevo, podružnica Bugojno, koja se bavi proizvodnjom i preradom organskog voća i povrća.

-Ova posjeta otvorila nam je nove vidike u smislu profesionalnijeg pristupa prodaji i marketingu, praćenja trendova u prehrambenom sektoru u EU, kao i razvoju novih proizvoda. Saznali smo na koji način se može pristupiti tržištu Švedske, udjelu kompanije Plivit trade AB na tržištima Švedske, Danske i Norveške, navikama potrošača u Švedskoj, mogućnostima i interesovanjima Plivita za našim proizvodima.

Najveća snaga naše dijaspore je znanje koje su stekli u biznisu i koje mogu besplatno prenijeti bh. kompanijama, prisustvo firmi bh. dijaspore na tržištu EU, razvijena mreža kupaca, poznavanje potrošačkih navika i trendova u EU, interesovanje naše dijaspore da pomognu bh. firmama u edukaciji, profesionalnijem plasmanu, distribuciji i nastupu na EU tržištu.

Potrebno je više ovakvih projekata koji bi spajali bh. firme i firme bh. dijaspore, istakao je Mrakić, koji je tom prilikom s predstavnicima Plivita dogovorio proizvodnju određene količine organskog povrća za švedsko tržište tokom naredne godine.

Predstavnici Plivita iskazali su zadovoljstvo kvalitetom proizvoda sarajevske firme Segredo Doce d.o.o., koja se bavi proizvodnjom vrhunske čokolade.

-Najveći benefit sastanka za nas jeste uspješno prezentiranje firme i dogovor za slanje ponude naših proizvoda prema Plivit Tradeu. Nadamo se da ćemo u narednom periodu uspjeti dogovoriti saradnju i izvoz na tržište EU. Također, nadamo se da ćemo uz podršku predstavnika Plivit Trade AB razviti i neke druge proizvode i iste plasirati na pomenuto tržište.

Plivit nam je ponudio vrlo konkretna i jasna iskustva u poslovanju, ukazao na važnost pridržavanja tržišnih principa, ozbiljnosti i kontinuiteta poslovanja i opstanka firme, odnosno posvećenosti i upornosti ostvarivanju cilja firme. Ovom prilikom uvidjela sam i da ozbiljan poljoprivredni i/ili prehrambeni proizvođač iz BiH može sigurno pronaći svoje kupce na tržištu EU, ukoliko pažljivo sluša i radi u skladu sa zakonima same Unije, kazala je Samira Filipović, direktorica firme Segredo Doce.

Amina Muharemagić, direktorica firme Beemed d.o.o Tuzla, koja se bavi pakovanjem i distribucijom prirodnog meda, jabukovog pekmeza i sirćeta, složila se da su susreti s predstavnicima poslovne dijaspore veoma značajni.

– S obzirom da poslujemo na tržištu BiH, nemamo često prave informacije o nama primamljivom EU tržištu. Zbog toga biznismeni iz dijaspore mogu biti jaka veza bh. preduzeća i inozemnih trzišta. Bitno je da firme unutar BiH prepoznaju ozbiljne ljude iz dijaspore, prilagode svoje poslovanje i odgovore na njihove zahtjeve. U danima posjete analizirali smo dosta toga, čuli mnogo korisnih informacija, koje nam itekako mogu koristiti i sad i u budućnosti. S obzirom na specifičnost našeg posla (otkup meda od raznih dobavljača, te rizika koje nosi taj posao) mi ćemo u narednom periodu izvršiti selekciju pčelara i analizirati spremnost za učešće na tržištima van BiH. Želimo u što skorije vrijeme biti spremni ponuditi firmi Plivit Trade AB naše proizvode, istakla je Muharemagić.

Plivit Trade AB je apsolutni lider u distribuciji proizvoda s Balkana u Švedskoj i Skandinaviji, sa više od 20 godina iskustva u ovom poslu. Ova kompanija razvila je i vlastiti brand „Plivit“, koji se prodaje na teritoriji Švedske i bilježe konstantan rast prodaje.

Dijaspora za razvoj (D4D) je projekat Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH i Vlade Švicarske, u partnerstvu sa UNDP BiH i IOM BiH.

 

Komentari
Podijeli

Comments are closed.