Trudnoća i vožnja bicikla?

0

Ukoliko ste zaljubljenik u bicikla, uživate u vožnji bicikla kao vaše omiljene rekreacije i tokom trudnoće je moguće baviti se istim hobijem.

Lagana vožnja troši kalorije, zateže mišiće nogu i povećava pokretljivost zglobova, oslobađa od stresa i povoljno utiče na sve funkcije u organizmu.

Iz bezbjednosnih razloga, vozite bicikl samo po ravnom terenu i tamo gdje nema mnogo saobraćaja. Izaberite izletišta u prirodi ili šetališta pored vode.

Ne brinite ukoliko ste u prvim mesecima trudnoće dobili koji kilogram više. S obzirom da bicikl nosi težinu tijela, ovo će za vas da bude pogodniji vid rekreacije nego trčanje. Takođe, vožnja djeluje preventivno kada su u pitanju proširene vene, kao i kod već postojećih promijena na krvnim sudovima. Proširene vene su, inače, česta pojava u trudnoći, a u ljetnjim mjesecima su tegobe izraženije.

Pripremite se adekvatno prije vožnje

S obzirom da tokom duže vožnje mogu da se jave bolovi u leđima (zbog nepravilnog položaja), povedite računa o tome. Najbolje je da prije vožnje dobro zagrijete mišiće (vježbama istezanja) i tako spriječite pojavu bolova i grčeva.

Obavezno pijte dovoljno tečnosti prije, tokom i nakon vožnje, da ne bi došlo do dehidracije. Neophodan je i lagan obrok poslije vožnje, kako biste nadoknadili izgubljene kalorije.

Do kada je bezbjedno voziti bicikl?

Bicikl možete da vozite sve dok veličina stomaka ne počne da vam narušava ravnotežu. Svakako morate da prestanete sa vožnjom i ako se jave bolovi u stomaku, krstima ili drugom dijelu tijela, potom ako osjetite neuobičajeno ubrzan rad srca, mučninu, ukoliko ostanete bez daha i sl. U slučaju da nakon kraćeg odmora ovi simptomi ne nestanu, obavezno se javite svom ljekaru, ili idite u najbližu zdravstvenu ustanovu.

Ako ne postoji zabrana od ginekologa, vožnja bicikla na dobro odabranoj turi može biti korisna. Treba izbjegavati vožnju na biciklu kod kojeg je gornji dio tijela jako savinut prema naprijed zbog bolova u donjem dijelu leđa, ramenima i vratu. Vožnja biciklom u trudnoći održava dobru napetost mišića, aktivira rad crijeva tj. probavni sustav te održava tjelesnu težinu. Vožnja može trajati 20 do 30 minuta i to tri puta sedmično, a puls ne bi trebao biti veći od 140 otkucaja u minuti. Kod većeg trbuha potrebno je koljena više pomaknuti od tijela kako se natkoljenice ne bi sudarale s trbuhom. Prilikom vožnje bicikla potrebno je umjereno disati, a kod pojačanog napora svakako izdisati zrak.

Poželjno je da tokom vožnje nosite mjerač pulsa. Ukoliko puls pređe preko 140 otkucaja u minuti zaustavite se odmah.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.