Smanjite stres uz fizičku aktivnost

0

Stres ili napetost predstavlja jedan od glavnih zdravstvenih problema modernog vremena. Stres može uticati na zdravlje srca, izazvati povišen pritisak, pad imuniteta i mnoge druge bolesti. Redovna fizička aktivnost djeluje umirujuće i relaksirajuće, snižava krvni pritisak, ali i doprinosi smanjenju psihičke napetosti. Istovremeno ispoljava i druge pozitivne zdravstvene efekte kao što su smanjenje tjelesne težine, rizika od koronarnih bolesti, hipertenzije, karcinoma, dijabetesa i drugih bolesti.

Jedna od najpoželjnijih aktivnosti za ublažavanje stresa jeste trčanje – kao aerobna, nekompetitivna, ritmička i predvidljiva aktivnost koja može osobu isključiti iz depresivnog razmišljanja. Također pozitivno djeluje na ličnost, povećava samopouzdanje i doprinosi prihvaćanju samoga sebe što je posljedica poboljšanja tjelesnog i zdravstvenog statusa. Ekonomična je i pristupačna osobama svih dobi. Može se realizirati u bilo koje doba godine, u otvorenom ili zatvorenom prostoru, bez specijalnih pomagala, samostalno ili u društvu.

Aerobni trening

Aerobni trening je efikasniji od drugih oblika borbe protiv stresa, jer dovodi do smanjenja frekvencije srca i pada krvnog pritiska. Aktivnosti kao što su hodanje, trčanje, planinarenje, vožnja bicikla, veslanje, te vježbanje na simulatorima kretanja poput trake za trčanje predstavljaju aerobni trening. Često se pitamo zašto su sportisti sretniji, zadovoljniji i mirniji. Odgovor je jednostavan, a to je radi fizičke aktivnosti. Trčanje otklanja stres, umor i nervozu, liječi frustracije i agresiju. Upravo radi svega ovoga se nakon trčanja bolje osjećamo, te oslobađamo negativne energije.

Foto/tekst: Anesa Hadžić, fitness trener

Komentari
Podijeli

Comments are closed.