Simptomi i uzroci nedostatka vitamina B12

0

Jedan od najvažnijih nutrijenata za naš organizam je vitamin B12. On je potreban i ljudima i životinjama kako bi normalno funkcionisali. Vitamin B12 učestvuje u brojnim procesima u tijelu, uključujući sintezu DNA, nastanak crvenih krvnih stanica i izolacijske ovojnice koja omogućuje protok signala kroz nervni sistem. 

Starenje ubrzava nedostatak vitamina B12

Sa starenjem sposobnost našeg tijela da apsorbira vitamin B12 iz hrane postupno se smanjuje. Ako tijelu nedostaje vitamin B12, može doći do nastanka perniciozne anemije i deficita krvnih zrnaca. Nedostatak vitamina B12 najčešće se javlja kod žena u dobi između 40 i 60 godina te češće kod vegeterijanaca i vegana.

Umor jedan od prvih znakova

Često umor pripisujemo raznim obavezama, ali ako se osjećate i više nego umorni moguće da se radi o nedostatku vitamina. Umor se pojavljuje zbog toga što se vaše tijelo oslanja na vitamin B12 kako bi stvorilo crvene krvne stanice koje prenose kisik do organa. Bez dovoljno kisika u vašim stanicama, osjećat ćete se umorno bez obzira na to koliko ste dugo odmarali.

Trnci i ukočenost

Jedan od simptoma je elektricitet koji mnogi osjećaju, te strujanje u vidu trnaca i ukočenosti po cijelom tijelu. Takva stanja su rezultat oštećenja živaca zbog nedostatka kisika. Ako osjetite da vam je dio tijela utrnuo bez povoda ili osjetite snažne trnce u nekom dijelu tijela, javite se svom ljekaru.

Vrtoglavica, zaboravljanje i bespotrebna uznemirenost

Osjećaj vrtoglavice je neminovan, upravo zbog nedostatka kisika koji smo već pomenuli. Također, ako ste postali jako zaboravni, teško se koncentrišete, ne dozvolite da to utiče na vaš život već utvrdite da li je riječ o nedostatku vitamina B12. Veliki je i uticaj nedostatka vitamina na vaše raspoloženje. Stalna tromost, osjećaj zabrinosti i uznemirenost mogu dovesti i do osjećaja depresije.

Kako se izboriti da nedostatkom vitamina?

Oni koji imaju teži oblik nedostatka vitamina će to prije svega nadomjestiti suplementima u dozi od 1000 do 2000 μg jednom dnevno. Kod blažih oblika ili ako želite preventivno djelovati na vaš organizam okrenite se namirnicama životinjskog porijekla. To su: jaja, mlijeko, domaći sirevi, tunjevina, pileća jetra, riba itd. 

 

 

 

 

 

Komentari
Podijeli

Comments are closed.