Simptomi poremećaja rada i bolesti štitnjače

0

Bolesti štitnjače zauzimaju drugo mjesto u skupini endokrinoloških bolesti i nalazai se odmah iza šećerne bolesti.

Prema procjenama Svjetske zdravstvene organizacije, u svijetu je dvije milijarde oboljelih od nekog poremećaja štitnjače, od toga njih 20% stanovnici su Evrope.

Osobe koje pate od hipotireoze vrlo često osjećaju bolove u mišićima i zglobovima, naročito na području ruku i nogu. Bolovi u vratu, gubitak kose, osjetljivost kože, probavne smetnje, menstrualni problemi, visok nivo holesterola, depresija i nagle promjene težine su također neki od simptoma poremećaja rada štitnjače.

Umor, porast tjelesne težine, bolovi u mišićima, nakupljanje i zadržavanje tekućine, netolerancija prema hladnoći ili vrućini, migrene, afte neki su od simptoma koji upućuju na poteškoće u radu štitnjače.

Uzroci nastanka poremećaja rada štitnjače mogu biti autoimuni procesi u organizmu, loša prehrana, nedovoljan unos joda, pojedini lijekovi, stres, genetika, trudnoća, menopauza, pušenje.

Najučestalije bolesti štitnjače su guša (struma) koja nastaju uslijed nedostatka joda, tireoditisi (upalne bolesti štitnjače), Grawes-Basedowljeva bolest, hipotireoza i hipertireoza, Hashimotov tireoiditis (autoimuna bolest), toksični adenom (dobroćudni tumor).

Bez pravilne prehrane nema zdrave štitnjače, stoga izbjegavajte šećer, gluten, kvasac, kravlje mlijeko i sve procesuirane namirnice. Povećajte unos prehrambenih vlakana jer osobe oboljele od hipotireoze sklone su slabijoj probavi i konstipaciji ili zatvoru. Namirnice koje obiluju vlaknima su povrće, voće i cjelovite žitarice.

Namirnice koje je svakako dobro uključiti u svoju prehranu, a ujedno pogoduju funkciji štitnjače su mrkva, špinat, marelice, šparoge, maslinovo ulje, avokado, sjemenke suncokreta, cjelovite žitarice, banane i riblje ulje. Dok su namirnice čiji bi unos trebalo smanjiti zbog mogućnosti ometanja apsorpcije joda: kupus, kelj, brokula, senf, lima grah, sjemenke lana, slatki krompir, kikiriki i proizvodi od soje.

Nemojte ih u potpunosti izbaciti već ograničite unos na dva do tri puta sedmično. Probiotici utiču na regulaciju mikroflore crijeva, konzumirajte probiotičke jogurte, kefir, kiseli kupus i ostalo ukiseljeno povrće.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.