Ovo su najčešći mitovi koji prate bolove u leđima!

0

Bol u leđima, kao i bilo koja druga bol, izrazito je neugodna. U leđima se najčešće javlja kao oštra bol, a tokom života je osjeti čak 8 od 10 ljudi. U nastavku otkrivamo najčešće mitove vezane uz bolove u leđima:

MIT: Najbolje je sjediti uspravno!

Pogrbljenost nije dobra za leđa, ali ni predugo uspravno sjedenje nije preporučljivo. Leđa vole gibanje ali i potporu tijekom sjedenja. Tokom dana uradite nekoliko kraćih pauza u kojima ćete razgibati i istegnuti leđa. Također je najbolje sjesti tako da trticu primaknete što bliže naslonu stolca. Pritom noge moraju biti pod kutom od 90°, a leđa blago zaobljena.

MIT: Nemojte dizati teške stvari!

Ponekad nije problem u težini predmeta, već u načinu na podizanja istog. Stvari je bitno podizati iz čučnja. Dakle, približite se predmetu kojeg želite podići. Čučnite, izravnajte kralježnicu i podignite glavu. Predmet uhvatite na sredini, kako biste najbolje rasporedili njegovu težinu. Predmet podižite iz nogu, a ne iz leđa. Pri podizanju ne okrećite i ne savijajte leđa.

MIT: Ležanje je najbolji lijek za bolna leđa.

Da, odmaranje svakako pomaže kod akutnih povreda ili napadu intenzivne boli. No, višesatno ležanje ili ležanje koje traje do nekoliko dana, zapravo može pogoršati stanje. Slušajte svoje tijelo i umjereno se razgibavajte dok bol ne prođe.

MIT: Bol je uzrokovana povredom!

Degeneracija diska, infekcije, razne bolesti ili genetika, također mogu uzrokovati bol u vašim leđima.

MIT: Leđa bole samo ljude s prekomjernom težinom.

Nažalost, bol ne bira mršavije ili deblje ljude. Ona se može dogoditi svakome! Istina jest da višak kilograma može pogoršati bol, ali isto tako osobe oboljeli od anoreksije mogu osjećati intenzivnu bol u leđima, uzrokovanu smanjenjem gustoće kostiju.

MIT: Vježbanje pogoršava bol u leđima!

Ovo je velika neistina. Naprotiv, redovnom tjelovježbom možemo prevenirati bol, ali je i ublažiti. Ako patite od ove vrste boli, dogovorite pregled kod lijekara koji će vam preporučiti vježbe, ovisno o mjestu boli.

MIT: Tvrđi madrac je bolji za leđa.

Istina, nekima više odgovara tvrđi madrac, no to nije pravilo. Kada je riječ o leđima, stvari su izrazito individualne. Isprobajte mekše i tvrđe madrace i osluškujte svoje tijelo. Odaberite onaj koji najbolje odgovara vašim navikama spavanja i koji vam najbolje podupire leđa.

 

 

Komentari
Podijeli

Comments are closed.