mr.sci.dr.Talović: Oporavak od povreda – Liječenje i oporavak mišića

0

Pravilno liječenje sportskih povreda je neophodno kako bi se olakšalo ozdravljenje i kako bi se vratili na stazu vašeg aktivnog životnog stila.

Prema riječima mr.sci.dr. Anesa Talovića, specijaliste medicine rada i sporta, svaka jedinstvena faza iscjeljivanja mišića zahtijeva drugačiji pristup kako bi se osigurao potpuni oporavak.

Destrukcija

Ponekad se naziva i upalna ili zaštitna faza, prvi korak u liječenju mišića počinje u vrijeme inicijalne povrede. Vi možete osjetiti oštar bol dok vježbate ili primijetiti tupu bol nakon završenog vježbanja. Bol ima tendenciju pogoršavanja prilikom vršenja aktivnosti, a povrijeđeno područje često postaje crveno i natečeno. Kontuzije i uganuća najčešći su uzroci tih simptoma kod aktivnih ljudi. Tokom sedmične faze destrukcije, tijelo šalje eikozanoide na povrijeđeno mjesto kako bi započelo prirodni upalni proces. U tom trenutku odmarajte, ledirajte, izvršite kompresiju i elevaciju (RICE) i imobilizirajte povrijeđeno područje što je više moguće. Izbjegavajte NSAID jer oni mogu spriječiti nastanak blagotvorne upale.

Popravak

Vaše tijelo započinje proces čišćenja oko dva dana nakon što doživite povredu. Makrofagi ulaze u područje kako bi se riješili oštećenog tkiva, stanice počinju graditi nova mišićna vlakna, a fibroblasti se pridružuju u obliku vezivnog tkiva. Kolagen i proteoglikani počinju se formirati, stvarajući veze između tkiva. Popravak mišića može potrajati od šest do osam sedmica, a za to vrijeme je dobro početi raditi sa fizioterapeutom. Nježni pokreti i istezanje čuvaju pokretljivost, a zdrava prehrana s čistim bjelančevinama, omega-3 masnoćama i antioksidansima osigurava „građevinske blokove“ koje vaše tijelo treba za ozdravljenje. U ovom trenutku može biti koristna suplementacija l-glutamin, arginin, MSM i aminokiseline.

 

Remodeliranje

Kako se mišići i vezivno tkivo pojačavaju, tijelo ulazi u fazu remodeliranja. To se obično odvija oko dvije sedmice nakon što se povrijedite dok su procesi popravka još uvijek u toku. Ovo je tačka na kojoj je kritična fizikalna terapija i ispravno kretanje. Bez nadzora prilikom liječenja, nova mišićna vlakna mogu se formirati na pogrešan način umjesto da se redaju na prirodan način. Faza remodeliranja je vrijeme kada počinje formiranje ožiljnog tkiva. Masaža može pomoći u smanjenju potencijalno štetnih učinaka ožiljnog tkiva, a manualna manipulacija mišića koju izvodi fizioterapeut povećava raspon pokreta. Ako ste se liječili prirodnim dodacima, nastavite sa tim režimom sve dok ne budete sigurni da se novo tkivo dobro formiralo. Dodavanje adaptogenog bilja može pomoći tijelu u rješavanju stresa oporavka od oštećenja.

Rad s kvalificiranim fizioterapeutom i ljekarom u sportskoj medicini može vam pomoći izbjeći pogreške prilikom prolaska kroz faze liječenja mišića. Slijedite njihov propisani plan liječenja, uključujući vježbe i istezanje i izbjegavajte iskušenje da se prerano vratite u svoju redovnu rutinu. Kako povrijeđeno područje jača, možete se vratiti u teže aktivnosti sve dok ne budete na pravom putu s vašim fitness ciljevima.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.