Hodžić: Sačuvali smo naše radnike i vunu, naš prirodni resurs

0

O reorganizaciji poslovanja usljed pandemije korona virusa i inovativnosti bosanskohercegovačke kompanije Wool Line, jedinstvene u regionu i jedne od samo tri kompanije u EU koja proizvodi termoizolaciju od u potpunosti prirodne ovčije vune, razgovarali smo sa direktorom ove kompanije, Sabahudinom Hodžićem. Wool Line je svoje poslovanje u poslovnoj neizvijesnosti pandemije organizirao na način da nijedan radnik nije otpušten. Kompanija u cilju ima i iskoristiti prirodnu ovčiju vunu, koja bi suprotnom bila tek još jedan neiskorišten resurs naše zemlje. Godišnje potrebe proizvodnje Wool Line-a iznose 30 do 40 tona ove sirovine.

Koliko već dugo je Wool Line prisutan na tržištu i po čemu je kompanija posebna?

HODŽIĆ: Na domaćem tržištu prisutni smo od 2010. godine od kada nudimo dva glavna programa, krevetninu i termoizolaciju od ovije vune po kojoj je kompanija jedinstvena ne samo u BiH, već u regionu. Wool Line je jedna od samo tri kompanije u Evropskoj uniji koja proizvodi termoizolaciju od prirodne ovčije vune.

Kako ste reorganizirali svoje poslovanje u situaciji pandemije korona virusa?

HODŽIĆ: Trenutno upošljavamo 17 ljudi, a kojih je 40% u dobi 40 godina i više. Kada je u pitanju reorganizacija našeg poslovanja u ovoj turobnoj situaciji i za poslodavce i za radnike, tu nije bilo značajnije promjene. Uposlenicima smo u potpunosti dali mogućnost izbora. Ukoliko se neko nije osjećao dobro ili sigurno za rad, imao je potpunu slobodu da odmara u ovom periodu. Uposlenici koji su spadali u rizičnu skupinu i uposleni u administraciji, svoje aktivnosti su tek u skladu s mogućnostima obavljali od kuće. Za one koji su mogli i koji su izabrali da nastave raditi u pogonu, zaštitne maske i rukavice bile su obavezne.

Zašto ste se uopće odlučili napraviti jedinstveni proboj sa proizvodnjom izolacije od ovčije vune?

HODŽIĆ: Kao jedina kompanija u regionu koja proizvodi termoizolaciju od ovčije vune, mi ovaj prirodni resurs, vunu od autohtone bosanskohercegovačke ovce pramenke, posmatramo kao izrazito kvalitetnu, a neiskorištenu sirovinu koja odgovara proizvodnim potrebama našeg asortimana. Bila je u potpunosti zaboravljena u sektoru tekstilne industrije. Za investiranje nas je ohrabrilo to što je naša zemlja bogata ovim prirodnim resursom i zadovoljava godišnje potrebe proizvodnje Wool Line-a, koje iznose 30 do 40 tona ove sirovine.  Prvobitna ulaganja nisu bila mala. Podrazumjevala su uvoz mašine dužine čak 50 metara. Sam proces nabavke opreme, pokretanja proizvodnje i obuke radnika trajao je dvije godine.

Koliki je kapacitet proizvodnog pogona i imate li potrebu za novim uposlenicima kako bi osigurali kontinuiran rast kompanije?

HODŽIĆ: Imamo dva proizvodna pogona, u Hadžićima. Proizvodna hala za grubu obradu vune i proizvodnju izolacije površine prostire se na 5.000 metara kvadratnih. Glavna mašina ima kapacitet od jedne tone vune dnevno i za jedan dan može napraviti 500 metara kvadratnih izolacije.  Uz to, na 1.500 metara kvadratnih imamo i show room gdje vršimo i finu, finalnu obradu proizvoda. Svakih nekoliko mjeseci imamo nova ulaganja u proizvodni pogon i posebnu edukaciju kadra za korištenje mašina i proizvodnju, jer nam je namjera da dodatno proširimo asortiman naših proizvoda. Portfelj proizvoda brzo se širi u skladu sa zahtjevima i velikim interesovanjem domaćih i inozemnih kupaca. Postojeći kapaciteti naših pogona nisu u potpunosti iskorišteni, ali se ubrzano popunjavaju širenjem na nova, inozemna tržišta. Svi naši proizvodi prisutni su već sedam godina i na inozemnim tržištima gdje imamo gotovo 80% ukupne prodaje.

Kako se pandemija odrazila na izvozne aktivnosti?

HODŽIĆ: Pandemija korona virusa negativno se odrazila na naše izvozne aktivnosti koje su bile dosta usporenije. Zbog neizvijesnosti situacije, mnoge narudžbe su stavljene na čekanje. Ipak, nisu sve zemlje u koje izvozimo u isto vrijeme i jednako bile pogođene, te je Wool Line nastavljao s radom iako ne u punom kapacitetu.

Na koji način motivirate, privlačite i zadržavate kvalitetan kadar?

HODŽIĆ: Pronalazak kvalitetnog kadra najveći je izazov u našem poslovanju i naša najveća briga. Imamo konstantnu potrebu za novim uposlenicima, a zbog masovnog odlaska stručnih ljudi iz BiH, nailazimo na veliki problem nedostatka kadra edukovanog za potrebna zanimanja. Taj trend koji je općenito prisutan na nivou cijele zemlje, u Wool Line-u pokušavamo zaustaviti motivirajući uposlenike na način da ih upućujemo u tokove rada naše firme. Otvoreni smo za njihove prijedloge i mišljenja. S druge strane, mnogo ulažemo u obuku uposlenika u višednevnim radionicama. Potražnja za stručnim kadrom ekonomski neuporedivo snažnijih zemalja je, međutim, često iznad naših napora da ih zadržimoi bojim se da će firme u BiH u dogledno vrijeme biti prinuđene na veća ulaganja u automatizaciju, čemu se u našoj kompaniji još uvijek opiremo.

Na koje načine Wool Line-a doprinosi ekonomskom prosperitetu i balansiranom razvoju BiH?

HODŽIĆ: Prije svega, poslujemo prema principu fer otkupa sirovine vune. Otkup vrimo kroz mrežu naših ljudi na terenu koji ovčiju vunu kupuju od stočara iz okolnih sela, pomažući na taj način razvoju ruralnih predjela gdje ljudi žive od veoma skromnih primanja. Organizacija otkupa vune nam do sada nije predstavljala smetnje ili zastoje u radu.  Često dobijamo upite kompanija iz regiona koje su zainteresirane za otkup vune po nižim cijenama, ali to nipošto nije nas cilj. Takve zahtjeve odbijamo. Otkupljenu vunu detaljno pregledamo, sortiramo prema njenoj kvaliteti i šaljemo na pranje i zaštitu u profesionalnu praonicu vune u Visokom. Indirektno, Wool Line doprinosi zaštiti okoliša, odnosno spriječava odbacivanje ovog dragocjenog resursa na livade i u obližnje rijeke gdje predstavlja ekološki problem. Također, redovno izmirujemo sve obaveze prema našim vrijednim uposlenicima i BiH.

Kakva strategija doprinosi pozitivnom razvoju kompanije?

HODŽIĆ: Od samih početaka, cilj nam je da tržištu ponudimo nešto novo i jedinstveno. Naši najsavremeniji proizvodni pogoni mogu odgovoriti potražnji visokokvalitetnih proizvoda krevetnine i termoizolacije od ovčije vune. Visoki kvalitet proizvoda i kontinuirano racionalno ulaganje je u srži naše poslovne filozofije, koja prije svega rezultira zadovoljnim kupcima, a zahvaljujući izvrsnosti proizvoda postepeno postajemo i tržišni lider u ovoj branši. Kvalitet naših proizvoda, izrađenih od domaćih resursa, potvrđuju certifikati. Trenutno smo u završnoj fazi dobijanja Oeko TEX certifikata koji garantira da naši proizvodi ne sadrže otrovne supstance ili tvari štetne za ljude i okoliš.

Koji cilj je pred kompanijom u narednom periodu?

HODŽIĆ: Na tržištu BiH već aktivno radimo općenito na podizanju svijesti o benefitima koristenja domaćih resursa i kupovine domaćih proizvoda za našu ekonomiju, afirmaciji stručne radne snage, te korištenju prirodnih materijala koji doprinose zdravlju. Uz to, do kraja ove poslovne godine naša namjera i cilj jesu iskoristiti slobodne, drastično povećane kapacitete proizvodnje koji su instalirani prošle godine kada smo ušli na tržište Njemačke. Smatramo da ćemo poslovanje pospješiti i otvaranjem skladišta u jednoj od EU zemalja jer ćemo tako imati lakši pristup skandinavskim zemljama. Naš cilj nije samo tržište EU, već i šire, a na interes nije samo prodaja već i podizanje svijesti za domaće, zdravo i održivo.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.