Dr. Talović: Povremeni post i vaše zdravlje

0

Povremeni post je raspored prehrane u kojem se okrećete između razdoblja prehrane i posta.

Pripremio: mr.sci.dr. Anes Talović, specijalista medicine rada i sporta

Studije pokazuju da povremeni post može zaštititi od raka, dijabetesa, boriti se protiv upale i bolesti srca.

Kako uraditi povremeni post

Mnogi ljudi koji rade povremeni post, poste 16 sati i dopuštaju sebi 8 sati hranjenja. Razdoblje hranjenja je obično između 12:00 i 20:00 sati.

Uobičajeni krug povremenog posta (24 sata) izgleda ovako:
– 16 sati posta – Nije dozvoljena hrana. Možete jednostavno piti vodu, kafu ili čaj.
– 8 sati vremena jela – možete jesti u 8-satnom vremenskom prozoru. (po mogućnosti zdrava hrana, bez prerađene hrane, manje ugljikohidrata i više zdravih masti).

Može pomoći u borbi protiv upale
Neke studije otkrile su da post može pomoći smanjiti razinu upale i pomoći promicanju boljeg zdravlja.

Zdravlje mozga
Povremeni post je vrlo koristan za zdravlje mozga. Potiče neurogenezu i povećava plastičnost neurona. Može pomoći i kod depresije. Pregled literature iz 2013. pokazao je da su ljudi s depresijom svjedočili poboljšanju raspoloženja, mentalne budnosti i mirnih osjećaja.

Gubitak težine
Povremeni post može pomoći sagorjeti masnoće koje su bile nepristupačne za vrijeme jela. Naša tijela prelaze u način posta 12 sati nakon posljednjeg obroka.

Produženi život

Istraživanje provedeno 1945. na Sveučilištu u Chicagu, ustanovilo je da povremeni post produžava život miševa. Odgodio je razvoj poremećaja koji dovode do smrti.

Sprječava i liječi dijabetes
Nedavno istraživanje pokazalo je da povremena dijeta može obnoviti lučenje inzulina i promicati stvaranje novih beta stanica pankreasa koje proizvode inzulin kod miševa s dijabetesom tipa 1 i 2.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.