Dr.Talović: Na koji način nam fascia može pomoći da otkrijemo duboko zadržanu napetost

0

David Lesonak, objašnjava da je fascia poput “srebrno bijeli materijal, fleksibilan i čvrst u jednakoj mjeri – tvar koja okružuje i prodire u svaki mišić, oblaže svaku vezu, pokriva svaki organ, i obavija svaki nerv. ”

On kaže: “Najvažnija stvar koju treba imati na umu jest da je fascia jedna kontinuirana struktura u cijelom tijelu … “svuda” fascia također implicira da je sve povezano, a time i “vezivno tkivo”, što je pojam često korišten zamjenjivim sa “fascia”.

Pripremio: Mr. sci. dr. Anes Talović, specijalista medicine rada i sporta

Istočne misli o fascii

Prema istočnim filozofijama, energija teče kroz fasciu. U Spark in the Machine: Kako znanost akupunkture objašnjava misterije zapadne medicine, Daniel Keown kaže: “Fascia je posvuda – kontrolira sve; oblikovanje našeg tijela; usmjeravanje Qi; čuvajući sve u redu. “Keown objašnjava da su akupunkturni kanali Istoka fascialni planovi Zapada, a zapadna znanost počinje podržavati ove filozofije dok otkriva paralele između anatomije i meridijana.

Oslobađanje fascie

Istraživanja o fascijskom oslobađanju pokazuju da postoji niz načina na koje možemo početi otkrivati duboko zadržane napetosti koje dovode do suženja i boli u našim tijelima i mislima.

Tom Myers sudjeluje u radu više od 43 godine. Autor je vrlo popularnih anatomskih radova i predavanja na temu fascia. Objašnjava da nam je potrebno dugo, sporo rastezanje kako bismo došli do dubljih i gušćih tkiva tijela, kao što je fascia. On kaže: Jedna od čudesnih stvari o yogi je ta da, zbog održivog istezanja u mnogim yoga pozama, zapravo mijenjate vezivno tkivo.

Za Myers, nakon što promijenite uobičajene obrasce fascie, možete početi rješavati hroničnu napetost koja se nalazi u tkivima. Dugotrajne poze yoge, osobito yin, daju mišićima vrijeme da se opuste, što u konačnici može dovesti do fizičkog i emocionalnog iscjeljenja. Myers objašnjava da kada prvi put rastegnete mišić, njegov vlastiti stretch reflex pokušava vratiti dio mišića natrag na svoju prvobitnu dužinu, ali održavanje rastezanja omogućuje tijelu da se opusti i mišići da se opuste, te počinjemo raditi u dubljim slojevima, poput fascie.

Učite da osjetite brze i spore vibracije vašeg neurološkog uzorka, a kada dopustite da se pustite i otvorite još dublje, primijetite da ti otvori pružaju priliku vašoj životnoj snazi … Interoceptivni pokret nas uči više osjetljivosti i, što je osjetljivije mi smo osjetljiviji, dublje obrasce možemo odmotati. Što više radimo, to više slobode, ljubavi i strasti za životom možemo doživjeti.

Postoji nekoliko načina na koje možemo osloboditi, hidratizirati i revitalizirati fasciu, što dovodi do dubokih promjena u tijelu i umu, a dok istraživanja i dalje otkrivaju ove metode, intuicija vlastitog tijela može nas svakako uputiti u pravom smjeru.

Kada vježbamo yin možemo osjetiti trenutak kada otpor padne – blago otključavanje u tijelu drži nas i podsjeća na omekšavanje. Kad se krećemo na fomar roleru, osjećamo kako se naše tijelo prepušta. I osjećamo da se napetost polako povećava, sve dok se ne otpusti i konačno možemo disati i opustiti. To je magija fascie, i to je samo početak.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.