Dr. Talović: Da li je yoga uvijek dobra za kičmu?

0

Svi znamo da je joga dobra za naše zdravlje, a naročito za našu kičmu, međutim postoje situacije kada je kičma već oštećena, kada su bolovi jaki, svakodnevni, pokreti ograničeni…

Pripremio: mr.sci.dr. Anes Talović, specijalista medicine rada i sporta

Ovu temu najlakše je predstaviti kroz sljedeći scenarij: 42-godišnji muškarac stiže u teretanu ujutro u 5:30 sati spreman za dobar trening. On uživa u vježbi za kontrolu tjelesne težine, olakšanje stresa i opći osjećaj wellnessa. Lokalna teretana nedavno je kupila nove “striders” i “ellipticals” spremne za korištenje od strane svojih članova. Ovaj gospodin se na njemu hvali i počinje snažno vježbati. Osjeća se izvrsno kroz prvih 20 minuta pa odluči nastaviti i konačno zaustaviti nakon 45 minuta na novom stroju. Kada izlazi iz teretane, primjećuje da se njegov “stražnji dio zategne”, ali ne osjeća da je veliki posao urađen. Kasnije tog dana dok sjedi na sastanku primjećuje oštriju vrstu bolova u donjem dijelu leđa. Nakon što je sastanak završen, odlazi nazad u svoj ured, bol prolazi i ne misli više o tome. Sljedećeg jutra, kada pokušava ustati iz kreveta, shvata da ima problem, ne može se uspraviti uslijed intenzivne probadajuće boli u donjem dijelu leđa. Ovaj podskup ljudi koji imaju ovu vrstu akutne boli u donjem dijelu leđa obično bi pripadali grupi za prepoznavanje kliničke primarne bolesti diska. Konkretno, rascijep ili iznajmljivanje na vanjskoj strani anuvertebralnog diska poznatog kao prstenasti rascjep, nastje ponavljajućim cikličkim pokretima i opterećenjem kralježnice.

Kako se to događa?

Istraživači na Univerzitetu u Coloradu, odjel za biomedicinske studije, proučavali su stanje poznato kao ponavljajuća povreda leđne moždine (RLI). Istraživanje je proučilo seriju eksperimentalnih podataka iz in vivo skupina mačaka i normalnih ljudi podvrgnutih dugotrajnim cikličkim pokretima kičme pri niskim opterećenjima, visokim i malim brzinama, kao i kratkim i dugim intervalima mirovanja tijekom snimanja spinalnog puzanja.

Zaključak je bio: “.. kada je stabilnost kičme ugrožena (spinalno puzanje), to je imalo štetno djelovanje na mišiće kičme što dovodi do upale i pretjerane aktivnosti poznato je kao “spzam “.”
Tu dolazi joga. Vježbe kao što je yoga, koja drži kičmu na kraju raspona uz aktivnosti savijanja i uvijanja, učitavanje kičme u cikličkom modu i stres annulus fibroze.

Yoga rutine obično su predugačke i proizvode cikličko opterećenje kičme koja je dokazano štetna za viskoelastična tkiva. Rezultat toga je duboka upala spinalnih ligamenata ili intervertebralnog diska što dovodi do “destabilizacijskog” učinka kičme.
Osobe sa stanjima kičme kao što je degenerativna bolest diska ili spektar spinalne nestabilnoste trebaju izbjegavati yogu. Ti će ljudi raditi bolje sa vježbama koje daju duže vrijeme odmora, a istovremeno smanjuju uvijanje i savijanje (tj. Pilates ili strojevi za težinu).

Stacionarno biciklo osigurava aktivnost kičme niskog opterećenja i posebno je povoljan za pacijente sa kralježničnom stenozom ili nestabilnošću kičme.

Pored toga, pacijenti bi trebali izbjegavati vježbanje dužeg vremenskog razdoblja (> 20 minuta). Spazam mišića kičme obično je povezan sa kompromiziranjem kralježničke stabilnosti i trebao bi se smatrati “znakom upozorenja” da zu aktivnost ne podnose dobro tkiva kičme.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.