Dr.Talović: 5 razloga zašto imate napetost mišića zadnje lože

0

Možda ne postoji neugodnija i uporna atletska povreda nego istegnuće mišića zadnje lože. Kada je stvarno loše, može vas zamarati kada jednostavno hodate ili sjedite. Zatim, kada se čini da situacija sa istegnućem ide na bolje, počnete opet trenirati i povećavati vaš tempo – problemi opet počnu. 

Pripremio: dr.mr.sci. Anes Talović, specijalista medicine rada i sporta

Nisu svi slučajevi boli u zadnjoj loži prava istegnuća; češće, oni predstavljaju kao osjećaj “napete zadnje lože.” Ako neko pokuša spriječiti tu nelagodu, rehabilitirati je ili trenirati oko nje, važno je shvatiti što uzrokuje napetost zadnje lože na prvom mjestu. Evo pet razloga:

Zaštitna napetost mišića zadnje lože

Kada je osoba iznimno prema naprijed nagnuta, zadnja loža je stalno “uključena” kako bi se spriječilo da neko završi s bolovima u leđima kao što je spondiloliza, spondilolisthesis i napetost / istegnuće lumbalnog erektora. Ovo je najčešći problem kod žena (veći prednji zdjelični prsten nego kod muškarca) i sportista.

Neuralna napetost

Samo zato što osjećate napetost zadnje lože, ne znači da je zadnja loža zapravo izvor problema. Zapravo, uopće nije neuobičajeno kod onih sa problemom lumbalnog diska da bude pristuna radikularna bol, napetost ili ukočenosti / trnci u nogama – pogotovo u zadnjoj loži. Simptomi se također mogu pojaviti od uklještenja nerva na strukturi mekih tkiva. Samo agresivno istezanje zadnje lože može zapravo pogoršati ove simptome, stoga je važno posjetiti medicinskog stručnjaka kako bi isključili daljnje uzroke uz odgovarajuće kliničke preglede.

Zaista napeti mišići zadnje lože

Da bi zadnja loža stvarno bila kratka, morat ćete provesti dosta vremena sa savijenim koljenom i  produženim kukom – samo zamislite položaj da stojite na jednoj nozi, a druga savijena u koljenu. To je težak položaj da u njemu budete duže vrijeme. Neki ljudi se malo pomalo približavaju tome tako što su svakodnevno u sjedećem položaju, pa su stoga najvjerovatnije zaista mali “napete zadnje lože”.

Prethodno istegnuće mišića zadnje lože

Ne treba zanemariti jednostavnu činjenicu da je jedini najbolji prediktor istegnuća zadnje lože  prethodna povreda zadnje lože. Jednom kada ste imali povredu, to područje nikada ne može biti isto od stajališta denziteta tkiva – bez obzira je li to okolna fascija ili mišići ili same tetive. Prethodna povreda može dopustiti sportistima da se osjećaju “napeto” u toj regiji, tako da redovna manualna terapija svakako može pomoći u tom smislu.

Akutno istegnuće ili tendinoza mišića stražnje lože

Peti razlog zbog kojeg vam zadnja loža može zbiti napeta je što možda imate povredu zadnje lože. To bi moglo biti stvarno istegnuće zadnje lože ili samo tendinoza (problem prekomjernog uzimanja tkiva koji premašuje toleranciju tkiva). Ne postoji savršena preporuka u tom smislu, jer će tendinoza ili stepen 1 istegnuća zadnje lože biti mnogo podnošljiviji od stepena 3 istegnuća zadnje lože.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.