Dr.Grahovac: Mislimo na zdravlje pluća, borimo se ishranom!

0

Naučnici tvrde da osobe koje konzumiraju hranu bogatu flavonoidima imaju zdravija pluća, uprkos starenju.

Šta su flavonoidi? To su supstance biljnog porijekla, koje su zaslužne za sazrijevanje biljnog ploda, omogućavajući mu tom prilikom da dobije crvenu boju, a najviše ih ima u bobičastom voću i grožđu. U njima se nalazi i velika količina antocijanina, koji pomaže očuvanju zdravlja pluća, odnosno štiti od raznih bolesti zbog toga što sadrži antioksidanse.

Isto tako ističu da primjena režima ishrane bogate voćem i povrćem može pomoći u očuvanju pluća od mogućih respiratornih bolesti, ali i očuvanju njihove funkcionalnosti. Ostale namjernica koje (osim bobica i grožđa) pomažu u očuvanju zdravlja pluća a veoma su nam dostupne su:

Jabuka: Sadrži veliku količinu antioksidanasa, ali i pomaže u sprečavanju visokog nivoa šećera u krvi, a istraživanje je pokazalo da smanjuje i opasnost od dobijanja astme i raka pluća, zbog toga što sadrži vitamin C i bogata je vlaknima.

Đumbir: Sadrži elemente koji poboljšavaju imuni sistem.

Kajsija: Sadrži vitamin A, koji igra važnu ulogu u očuvanju respiratornog zdravlja, ali i štiti pluća od moguće infekcije.

Bundeva: Sadrži veliku količinu kalijuma, magnezijuma, vitamina C i E, ali i karotenoida koji smanjuju šanse za dobijanje raka pluća.

Mrkva:poznate po tome što je bogate beta-karotenom, jakim antioksidansom. Osim što su najbolje za zdravlje vaših očiju, mrkva blagotvorno djeluje i na imunološki system  uključujući i zdravlje pluća.

Isto tako mlijeko u istom trenutku može biti i najbolja i najgora namjernica za vas. Inače je jako zdravo za pluća, ali osobe osjetljivih pluća obično su osobe slaboga imuniteta koje su i često alergične na laktozu.Ako nemate alergiju onda je ono odlično za vas.

Ako nemate naviku da jedete ove vrste voća ili možda niste njihovi naročiti ljubitelji, uvjek ih u blenderu možete pomješati sa nekim sastojkom koji volite i uživati u ukusnom, ali prije svega zdravom šejku. U svakom slučaju, trudite se da ih ne izbjegavate.

Pripremila: Dragana Grahovac, doktor medicine

Komentari
Podijeli

Comments are closed.