Dr. Anes Talović: Liječenje trzajne povrede vrata manualnom terapijom

0

Uz pretpostavku da trzajna povreda vrata ima za posljedicu istegnuće i / ili uganuće, liječenje se može razlikovati ovisno o stanju i fazi stanja.

Pripremio: Mr.sci.dr. Anes Talović, specijalista medicine rada i sporta

Akutna faza – istegnuća i uganuća: Za oboje, kada je u akutnoj fazi, led treba koristiti za oticanje. Nježna masaža može biti od pomoći u otklanjanju upale.

Hronična faza – istegnuće: U hroničnoj fazi, masaža i druga manualna terapija istegnuća prvenstveno je usmjerena na ublažavanje napetosti mišića i adheziju zahvaćene muskulature. Uglavnom svaka masaža može se koristiti za istegnuća mišića: međutim, dobar protokol koji slijedi je da započnete sa uzdužnim potiskivanjem duž cijelog mišića. Pritisak na početku treba biti lagan i postepeno prelaziti na duboki pritisak kako rad napreduje. Budite sigurni da radite u dubljoj transversospinalnoj muskulaturi unutar laminarnog utora. Rad na križnim vlaknima treba tada raditi kroz cijelu dužinu ovih mišića, ali treba biti posebno koncentriran u blizini njihovih gornjih mjesta vezivanja.

Istezanje je također korisno. Istezanje vrata u fleksiju isteže stražnju vratnu muskulaturu. Lateralna fleksija se može dodati fleksiji da se fokusira na suprotnu stranu vrata. Ako su obje strane vrata bile povrijeđene, tada se istezanje treba provesti uzastopno, najprije sa lateralnom fleksijom na jednu stranu, a zatim sa lateralnom fleksijom na drugu stranu. Rotacija se također može dodati da se usredotočite na specifične mišiće u stražnjem dijelu vrata. Istezanje je uvijek učinkovitije kada se obavlja nakon zagrijavanja tkiva pacijenta / klijenta. Stoga je vlažna toplina prije istezanja korisna.

Ako su anteriorni mišići vrata bili povrijeđeni i trebalo bi ih sitegnuti, pacijentov / klijentov vrat mora se istegnuti posteriorno u ekstenziju. To bi trebalo biti učinjeno sa oprezom (prije istezanja vrata u ekstenziju, preporučuje se prvo provesti test kompetencije vertebralne arterije). Kao i kod istezanja stražnjeg dijela vrata, može se dodati lateralna fleksija i / ili rotacija kako bi se usredotočilo istezanje na jednu stranu prednjeg vrata.

Hronična faza – uganuće: Uganuće vrata je problematičnije liječiti, jer uključuje preveliko istegnuće ligamenata, što uzrokuje nestabilnost zgloba. Ovo je izazovno tretirati jer je manipulacija mekim tkivom učinkovita u stvaranju nepropusnog tkiva, a ne stvaranju lakoznog tkiva. Masaža se može obaviti u regiji kako bi se oslobodila čvrsta muskulatura i spriječio razvoj prekomjernih fascijskih adhezija, no ovdje se upozorava i zato što nepropusnost mišića i razvoj fascijskih adhezija mogu pomoći u povećanju stabilnosti u regiji. Nakon ovoga, mišićni spazam kao rezultat bilo kakve povrede, uključujući i trzajne povrede, često je prekomjerna, a bol iz čvrste muskulature postaje problematičniji za klijenta nego stvarna trzajna povreda. Dakle, rješavanje čvrstog miofascijalnog tkiva obično je izuzetno važno kod klijenata / pacijenata koji imaju horničnu trzajnu povredu. Također, rad na muskulaturi može indirektno poboljšati nestabilnost zglobova, ako tako poboljšava funkcioniranje mišića kako bi se stabilizirali spinalni zglobovi.

Dobar pristup koji slijedi je masaža klijenta / pacijenta sa ciljem smanjenja prisutnosti spazma mišića koji se nalazi, ali ako se vrat pacijenta / klijenta neprestano zateže (nakon možda nekoliko sedmica ili mjesec dana liječenja) možda je taj stepen mišićnog sjeckanja neophodan za stabilizaciju vrata zbog oslabljenih ligamenta. Da bi se to tačno odredilo, njega bi trebala biti provedena barem dva puta sedmično.

Nestabilnost zgloba često dovodi do hipomobilne disfunkcije zgloba kao kompenzacija za hipermobilnost zgloba. U tim je slučajevima važno provesti mobilizaciju zgloba (arthrofascial istezanje) kako bi se oslobodile bilo kakve hipomobilnosti koje su prisutne; to je osobito važno za hroničnu trzajnu povredu vrata. Ako je glavni aspekt povrede pacijenta / klijenta nestabilnost zbog istegnuća ligamenta na vratu, onda je preporučljivo jačanje muskulature.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.