Dijaspora za razvoj: Održan edukativni skup „Kako povećati konkurentnost bh. proizvoda na tržištu Evropske unije“

0

Edukatori su došli iz vodećih kompanija za plasman i distribuciju prehrambenih proizvoda s Balkana na tržište EU  – kompanija Adriatic Group GmbH iz Austrije i Natura Food GmbH iz Njemačke, na čijem čelu su predstavnici bh. dijaspore

 Bosna i Hercegovina, prema službenim procjenama, ima dijasporu koja broji oko dva miliona ljudi u više od 50 zemalja širom svijeta. Mnogi od njih ispisali su uspješne poslovne priče, te izrazili spremnost da svojim znanjem i iskustvom doprinesu socio-ekonomskom razvoju domovine. Uvezivanje dijaspore s bh. kompanijama putem prenosa znanja i vještina jedna je od komponenti projekta Dijaspora za razvoj (D4D). D4D je projekat Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH i Vlade Švicarske, u partnerstvu s UNDP BiH i IOM BiH. Njegov krajnji cilj je uspostavljanje saradnje kompanija iz BiH i dijaspore u oblasti izvoza na tržište Evropske unije.

U okviru ovog projekta marketinška agencija Pricha je nedavno organizirala drugi edukativni skup za bh. privrednike iz sektora poljoprivredne proizvodnje i prehrambene industrije, na temu „Kako povećati konkurentnost bh. proizvoda na tržištu Evropske unije“. Edukatori su došli iz vodećih kompanija za plasman i distribuciju prehrambenih proizvoda s Balkana na tržište EU  – kompanija Adriatic Group GmbH iz Austrije i Natura Food GmbH iz Njemačke, na čijem čelu su predstavnici bh. dijaspore.

Uvodna riječ pripala je Amiru Bekiću, direktoru Adriatic Group GmbH.

-Prezentujući rad Adriatic grupacije i njenih članica na tržištima EU približili smo domaćim proizvođačima eventualni nastup na svim tim tržištima, sa svim njegovim prednostima i problematikom. Nadamo se da će biti još ovakvih edukacija i da ćemo omasoviti ovu priču, ne samo kako bismo popravili konkurentnost bh. proizvoda u EU, već i povećali nastup manjih proizvođača koji imaju svoje šanse na tim tržištima. U tom smislu danas smo, između ostalog, ostvarili kontakte vezane za plasman bio povrća i šumskih plodova, koji su sve više traženi na našim tržištima, kazao je Bekić.

Detaljna analiza tržišta EU, s akcentom na potrebe za bh. i prehrambenim proizvodima uopće, dizajn, certificiranje i brendiranje bh. proizvoda kako bi bili što konkurentniji na EU tržištu, samo su neke od oblasti o kojima je bilo govora na ovom skupu.

Među učesnicima edukacije bila je Emina Latifović, predstavnica firme „Heljda Eko“ iz Hadžića, koja se bavi proizvodnjom brašna i tjestenine od heljde.

-Ovo je bilo veoma korisno i zanimljivo iskustvo. Dobili smo mnogo korisnih informacija o izvozu, distribuciji i pozicioniranju bh. prehrambenih proizvoda na EU tržištu od osoba koje se tim bave dugi niz godina. S ovim informacijama mnogo je lakše planirati dalje korake u smislu izvoza, kazala je Latifović.

Spremnost bh. dijaspore da prenese svoja znanja i iskustva pohvalio je Vedad Halilović iz AS grupacije, te istakao spremnost da i ovaj bh. gigant učestvuje u istom procesu.

-Oduvijek smo zainteresirani za razmjenu znanja, da prenesemo drugim bh. kompanijama sve ono što smo naučili o izvozu, ali i da mi naučimo nešto od njih. Tržište Evropske unije je dovoljno veliko za sve nas, tako da jedni drugima ne možemo biti konkurencija. Naše kompanije, kojih ima 16, izvoze prehrambene proizvode na evropsko tržište upravo preko Adriatic grupacije. Zahvaljujući našem distributeru i društvenim mrežama u stalnom smo kontaktu s našim kupcima koji ne dolaze samo iz BiH, već i iz zemalja iz našeg okruženja. Ta veza nam je jako bitna i njegujemo je, ne samo iz ekonomskih razloga, kazao je Halilović.

Upravo ove veze s dijasporom su dobar put do stvaranja konekcija s mnogo širim tržištem u Evropi, kojeg čini domicilno stanovništvo i koje je cilj brojnih velikih bh. proizvođača kao što je KLAS.

-Da bismo napravili pomak prema domicilnom stanovništvu moramo prvo osvojiti etno tržište. Naša dijaspora, ljudi koji najbolje poznaju kvalitet naših proizvoda, prave nam najbolji marketing. Primjera radi, zahvaljujući njima promocije naših pekarskih proizvoda u Skandinaviji su dobro prihvaćene kod domicilnog stanovništva, kod kojeg je zabilježen i rast prodaje, kazao je Haris Škiljo iz kompanije KLAS.

Naredni edukativni skup kojeg organizira marketinška agencija Pricha u okviru projekta Dijaspora za razvoj održat će se u martu, u Tuzli.

 

 

 

Komentari
Podijeli

Comments are closed.