Da li unosimo dovoljnu količinu vode u organizam?

0

Ljudski organizam sastoji se od 70 % vode, zato je adekvatan unos ove tečnosti jako važan za njegovo normalno funkcionisanje, naročito ljeti kada su temperature visoke.

Bez hrane čovjek može da preživi i nekoliko nedjelja, a bez vode svega nekoliko dana.

Nedovoljno vode u tijelu dovodi do akutne dehidracije koja se prepoznaje po suhoći usta, smanjenom izlučivanju mokraće, glavobolji, zatvoru…

Unos vode neophodan je za metabolizam i normalne fiziološke funkcije. Istovremeno, voda obezbjeđuje unos esencijalnih materija kao što je kalcijum, magnezijum i fluor. Voda odnosi toksine iz vitalnih organa, donosi hranljive materije do ćelija, hidrira kožu, održava normalnu tjelesnu temperaturu kao i pritisak. Koliko će ko tokom dana unijeti vode u organizam zavisi od mnogo faktora, a prije svega od opšteg zdravstvenog stanja, nivoa tjelesnih aktivnosti kao i vremenskih uslova. Suština je da organizmu pružimo ono što mu treba, jer će u protivnom trpjeti.

Da li unosimo dovoljno vode može da se prepozna po tome koliko osoba često mokri, kao i po izgledu urina. Ukoliko zdrava osoba rjeđe i manje mokri tokom dana, to je jasan pokazatelj da treba da unosi više tečnosti. Takođe, tamonožuta boja urina znači da organizam negdje štedi vodu, što opet znači da treba da pojačamo njen unos.

Koja količina vode je potrebna?

Količina vode koja je neophodna za fiziološki rad organizma je različita i zavisi od pola, uzrasta, zdravstvenog stanja, spoljašnje temperature i fizičke aktivnosti. Muškarci imaju nešto veći procenat vode u organizmu od žena, pa oni dnevno treba da unose oko tri litra vode. Žene imaju veći procenat masnog tkiva u organizmu, koje manje vezuje vodu u odnosu na mišićno tkivo, koje preovlađuje kod muškarca. Preporuka za zdravu žensku osobu je da unosi oko 2,2 litra tečnosti dnevno. Djeca do pet kilograma težine dnevno treba da piju oko 0,75 litara vode, a djeca starosti od deset godina oko litar tečnosti.

Komentari
Podijeli

Comments are closed.